Monday, August 23, 2010

Braces + saya =??

Assalamualaikum

hye !!
ehmmm ari nih cm penat jew...
so saya nak type blog pon cm nak ringkas2 jer...
hehe..

saya tulis entry nih sebab nak share pasal braces...

xsilap saya saya dah pakai braces almost 7 month... byk gak dah perubahan pada ggi saya yang dulu nya suke menari, tiba2 gigi saya sume patah kaki... so dorg jadi xtersusun...hahaha..

so. i decide untuk wearing the braces nih...

First time pakai memang sangat malu, nak tutup mulut sangat tidak boleh,sebab besi2 di gigi saya dh menghalang untuk saya tutup mulut saya dengan jayanya..haha

saya nak kongsi step untuk pasang braces and semasa dlm rawatan(secara ringkas jer):

1. Doktor Check gigi saya
2. Doktor ambik model gigi saya n xray gigi
3.Cabut Gigi (depend on gigi)
4. Pasang Seperator (2 minggu)
5. Pasang besi pada gigi geraham and
6.Pasang besi pada gigi

pengalaman saya mase pakai memang xsakit..
cume mase nak cabut gigi tu sakit sikit...tapi boleh tahan.
xla seperti yang org len cakap... Selepas dah pakai braces nih,mula2 memang agak susah nak makan nasi @ yang keras2... sebab gigi nih cam lembut lagi untuk makan yang keras2..( kita akan rase cm sengal-sengal jer kat gigi)
so saya makan bubur jer...

De sekali tu,saya dah bosan asik makan bubur... saya makan jer nasi tp letak sup... saya makan cm tahap pelahap gile la... yela, saya memang x suka sgt makan bubur,sebab cm x kenyang....

Lepas tuh,saya dah xnak manje kan sangat gigi saya... saya tibai makan burger... hahaha puas ati aku dapat makan burger.. (cam x penah makan lak kan)

Jadi sapa-sapa nak tw lebih lanjut. Tanya jer la...

:) daa~..~..~~


No comments:

Post a Comment

Review Korang